9

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    آرشیو مطالب

    برچسب ها

     

    محمدرضا سكوت: هميشه به «خانه سينما» به چشم خانه دوم نگاه مي‌كردم
     

    محمدرضا سكوت گفت: اشكالاتي كه از اساسنامه گرفته شد، خيلي عمده نبود و به راحتي مي‌شود آنها را برطرف كرد.

    فيلمبردار، فيلم سينمايي «توفيق اجباري» در پاسخ به اين سوال كه آيا اراده‌اي جدي براي بازگشايي خانه سينما از سوي مديران سينمايي وجود دارد؟ به «باني فيلم» گفت: مدتي است كه از اخبار سينمايي به دور هستم، ولي بعضي از مديران سينمايي با اينكه توانايي لازم براي اين امر را دارند، اما باز به طور جدي آن را به كار نمي‌بندند، واقعاً نمي‌دانم چه موانعي در بين است! ضمن اينكه اين اراده خواسته و تمايل دروني تمام دست‌اندركاران سينماست و تعجب مي‌كنم كه خيلي به آن توجه نمي‌شود. چون توجه به اين مسئله موجب همدلي، همسويي و اتحاد بين همه سينماگران شود. متأسفانه اين اراده از طرف مسؤولان خيلي قوي ديده نمي‌شود.

    وي در ادامه افزود: سال‌هاست كه هم در فعاليت‌هاي صنفي خانه سينما بودم و هم عضوي از آن. هميشه به «خانه سينما» به چشم خانه دوم و ماوايي كه در آنجا مي‌توانم با دوستانم همفكري داشته باشم نگاه كرده‌ام. به اعتقاد من در شرايط كنوني بهترين راهكار براي اينكه بتوانيم جامعه اصناف را در كنار هم داشته باشيم همان راهكاري است كه رييس جمهور ارائه دادند. ما از طرف خانه سينما به طرح آقاي رييس جمهور عمل كرديم و نمايندگاني را معرفي كرديم، از آن طرف هم وزارت ارشاد نمايندگان‌شان را معرفي كرد و در حال حاضر گروهي 7 نفره همراه با نماينده رييس جمهور كه آقاي جعفري جوزاني هستند، داريم. به نظرم اگر اين هيأت 7 نفره به يك اجماع برسند و بتوانند آن را اعلام كنند قطعاً خانه سينما به راحتي باز خواهد شد. اميدوارم اشكالات كوچكي كه در اين مسير وجود دارد از پيش رو برداشته شود.

    سكوت در خاتمه خاطرنشان ساخت: اميدوارم در روزهاي آينده شاهد بازگشايي خانه سينما باشيم. چون فكر مي‌كنم اشكالاتي كه از اساسنامه گرفته شد، اشكالات خيلي عمده‌اي نبود و به راحتي مي‌شود آنها را برطرف كرده، اجازه نداد كه بين بعضي از صنوف انشقاق به وجود آيد. كما اينكه الان در بعضي از صنوف مثل دستياران فيلمبردار، فيلمنامه‌نويسان و ... يك نوع دو دسته‌گي به وجود آمده كه آرزو مي‌كنم شاهد پايان اين ماجرا باشيم و دوباره صنوف با يكپارچگي و دوستي گردهم آيند.

     

    ------------------------

     

    داوود رشيدي: تعطيلي خانه سينما كاملاً طبق سليقه شخصي انجام گرفت
     

    داوود رشيدي گفت: اميدوارم همان كساني كه در خانه سينما را بستند، بيايند و بازش كنند.

    وي در گفت‌و‌گو با «باني فيلم» يادآور شد: خانه سينما را بدون هيچ دليل، دادگاه و تفهيم اتفهامي تعطيل كردند و اين امر كاملاً طبق سليقه شخصي انجام گرفت. اميدوارم همان كساني كه در آن را بستند، بيايند و بازش كنند.

     

     

    ابوالحسن داوودي: معتقدم خانه سينما به دلايل سياسي بسته شد
     

    ابوالحسن داوودي گفت: صبر و پايداري بهترين راهكار براي بازگشايي خانه سينماست.

    كارگردان «تقاطع» در پاسخ به اين سؤال كه آيا اراده‌اي جدي براي بازگشايي خانه سينما از سوي مديران سينمايي وجود دارد؟ بيان داشت: فكر مي‌كنم مدت‌ها پيش به اين سؤال پاسخ دادم كه معتقدم  خانه سينما به دلايل سياسي بسته شد و تا پايان انتخابات هم به هيچ‌وجه نبايد انتظار بازگشايي‌اش را داشته باشيم. حالا بعد از آنچه اتفاقي مي‌افتد تابع شرايط موجودي است كه در كشور به وجود خواهد آمد، اما تا قبل از آن من كاملاً اعتقاد داشتم و دارم كه سينما باز نخواهد شد. حالا دوستاني كه اميدوارتر بودند، طبعاً تلاش خودشان را هم كردند، ولي در كل تصور نمي‌كنم شاهد بازگشايي خانه سينما به اين زودي‌ها باشيم، مگر آنكه خانه سينما، ديگر خانه سينما نباشد و چيزي باشد مثل همان «كميته ساماندهي صنوف» كه از نظر من و بسياري ديگر نماينده‌اي براي صنوف محسوب نمي‌شود. در اين صورت و اگر خانه سينما از تعريف كلي‌اش كه نمايندگي همه آحاد سينما است كاملاً خالي شود، شاهد بازگشايي‌اش خواهيم بود كه آن را هم فكر نمي‌كنم دست‌اندركاران سينما بپذيرند.

    وي ادامه داد: به اعتقاد من بهترين و مناسب‌ترين راهكار براي بازگشايي خانه سينما صبر و پايداري است. به نظرم نبايد از قاعده عقل و منطق خارج شد و نه اصولاً هر تحميلي را پذيرفت. صبر و پايداري و تكيه روي مواضع به حق كه كاملاً قابل دفاع است مناسبت‌ترين راهكار براي بازگشايي خانه سينما است. چون فكر مي‌كنم حتي كساني كه برخلاف بازگشايي پافشاري مي‌كنند هم ته دلشان مي‌دانند كه مواضع‌شان بر حق نيست، منتها موقعيت شغلي و مقامي‌شان به گونه‌اي است كه صلاح نمي‌دانند آن را ابراز كنند. به هر حال اين گروه هم بخشي از ريشه‌شان به سينما برمي‌گردد، ولي فعلاً به روي خودشان نمي‌آورند.

     

    -------------

     

    فرهاد توحیدی: بر مواضع خود ایستاده‌ایم
    مختاري: دوستان احتمالا جني هستند كه از بسم‌ا... نمي‌ترسند
     

     

    رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: ما با روند پیشنهادی آقای شمقدری برای بازگشایی خانه سینما هرگز موافق نیستیم و در آن مشارکت نمی‌کنیم.
    فرهاد توحیدی که با ایسنا، گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: واقعیت این است که در طول این مدت یعنی از روزی که به رئیس جمهور درباره بازگشایی خانه سینما نامه نوشته‌ایم اتفاق خاصی نیفتاده است و فقط دوستان گفت وگوهایی را انجام دادند که از نظر ما مشکلی را حل نمی‌کند.
    او گفت: در حال حاضردو سیاست در حال پیگیری است که یکی در راستای حل قضیه و دیگری برای لاینحل بودن موضوع دنبال می‌شود.
    وی اضافه کرد: نمایندگان وزارت ارشاد در راستای اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما، زیر سندی را امضا کردند که اسم آن «اصلاح اساسنامه خانه سینما» بود و این سند ‌، سند تاسیس خانه سینما نیست و دوستان هم نمی‌توانند زیر امضایشان بزنند.
    توحیدی یادآور شد: قرار بود اساسنامه در مراجع ذی صلاح تایید شود و یکی از مهمترین جاهایی که برای تایید مشروعیت اساسنامه مطرح است، مجمع عمومی خانه سینما است؛ یعنی اساسنامه اول باید در این مجمع به تایید اعضا برسد و بعد در مرجع دیگری مطرح شود، در حالی که به نظر می‌رسد اکنون روند معکوسی طی می‌شود.
    رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: اعضای خانه سینما همچنان معتقد به راه حل سابق یعنی برطرف کردن اشکلات جزئی که به اساسنامه وارد شده بود هستند. در این میان یکی از مواردی که در جریان اصلاح اساسنامه هرگز مورد تشکیک قرار نگرفت بند تاسیس خانه سینما بود. در این بند تصریح شده است که « درسال 1372 خانه سینما توسط موسسین خود یعنی آقایان حیدریان‌، بهشتی و انوار تشکیل شده و بعد هیات موسس منحل و اداره خانه سینما به شورای منتخب سپرده شده است.» پس اینکه خانه سینما را از نو تاسیس کنیم حرف بیهودی است و هیاتی که در این مدت تشکیل شده در واقع هیات اصلاح اساسنامه بوده است.هیاتی که نمایندگان وزارت ارشاد هم بخشی از آن بودند.
    توحیدی با اشاره به اینکه تفاهم ما با رئیس جمهور به این صورت بود که اصلاح اساسنامه با حضور نمایندگان خانه سینما و رئیس جمهور انجام شود تاکید کرد: همچنان بر مواضع خود ایستاده‌ایم و اصلاح اساسنامه از نظر ما پایان یافته تلقی می‌شود، بقیه موارد هم به تفاهماتی که با رئیس جمهور داشته‌ایم مربوط می‌شود.
    او خاطر نشان کرد:اگر روندی که پس از این پیگیری می‌شود با مصالح صنوف و خانه سینما انطباق داشته باشد می‌پذیریم ولی هر جایی که مصالح و منافع اصناف به خطر بیفتد حاضر به مصالحه نیستیم.
    وی گفت: از نظر ما تکلیف روشن است و با روند پیشنهادی آقای شمقدری هرگز موافق نیستیم و در آن مشارکت نمی‌کنیم. این موضوع را هم در نامه به رئیس جمهور رسما اعلام کردیم.
    توحیدی در پایان گفت: سازو کارها تعریف شده و از طریق نماینده رئیس جمهور قابل پیگیری است. همچنین نمایندگان خانه سینما مراقبت می‌کنند که از مواردی که ناقض تفاهم‌های صورت گرفته باشند، جلوگیری شود.
     
    --------------------
     
    مختاري: دوستان احتمالا جني هستند كه از بسم‌ا... نمي‌ترسند
    ابراهیم مختاری نماینده خانه سینما در هیئت هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما نيز در يادداشتي مفصل كه متن آن در سايت باني فيلم منتشر شده به موضوع اصلاح اساسنامه خانه سينما پرداخت. در بخش‌هايي از يادداشت مختاري چنين آمده است:
    مدیریت سازمان سینمائی در زمانی که هیئت اصلاح اساسنامه سرگرم ماموریت خود بود در گزارش عملکرد یک ساله ای که منتشر کرد از خانه سینما دوبار به عنوان نهادی منحل شده یاد کرد در حالی که همین مدیریت به نمایندگان خود در همین زمان ماموریت داده بود برای اصلاح اساسنامه با نمایندگان خانه سینما بر سر میز مذاکره بنشینند. وقتی ماموریت هیئت اصلاح اساسنامه نیز به پایان رسید و خبر تسلیم اصلاحات اساسنامه به رئیس جمهور منتشر شد رئیس سازمان سینمائی در برنامه تلویزیونی 30/20 شبکه دوم سیما ( 14/12/1391) حضور یافت و بار دیگر از همان موضع سخن گفت.
    هیئت مدیره خانه سینما در نامه سرگشاده به رئیس جمهور در واکنش به  اظهار نظرهای ریاست سازمان سینمایی در برنامه 30/20 نوشت: در راستای حل مشکل خانه سینما سیاست دوگانه ای در حال اعمال است.سیاستی از سوی دفتر جنابعالی برای حل مسئله و سیاستی دیگر از سوی مدیریت سازمان سینمایی برای لاینحل ماندن همین مسئله. هیئت مدیره در اعتراض به این وضع اعلام می کند  مادام که مدیران و مسئولان سینمایی فعلی بر مسند نشسته باشند نه امیدی به گشایش در سینمای ایران دارد و نه عافیتی را در انتظار جامعه اصناف سینمایی می­بیند. بنابراین ترجیح می­دهد با عدم مشارکت در روند پیشنهادی ریاست محترم سازمان سینمایی خسران بیشتری را متوجه جامعه اصناف سینمایی نکند.
    این موضع با سیاست پیشین هیئت مدیره نمی خواند. چون ریاست سازمان سینمائی (قبلا معاونت سینمائی) وزارت ارشاد تقريبا همواره معترض به خانه سینما بود و صحبت های جدید همانی بود که در طول ماموریت هیئت اصلاح اساسنامه هم اعلام کرده بود. و مديريت خانه سينما هم همواره در مسیر احقاق حق  خود به راهش ادامه داده بود. اعتراض و هشدار هیئت مدیره به رئيس جمهور نسبت به سیاست دوگانه معاونت سینمائی بجا و درست بود اما اظهار ناامیدی بی علت می نمود چون رئیس جمهور خواستار مشارکت خانه سینما با پیشنهاد سازمان سینمائی نشده بود.
    چند روز بعد مدیرعامل خانه سینما در مصاحبه با ایلنا چند بار تکرار کرد امیدوار است رئیس جمهور  مسئله خانه سینما را - تا پایان دولت نهم - حل کند. این امیدواری یادآوری قول مکرر رئیس جمهور برای حل مسئله و  به طور تلویحی گله مندی از تاخیر عملکرد رئیس جمهور است. مدیرعامل می افزاید  درست در زمانی که توافقات صورت گرفته است برخی اعلام می کنند که صنوف سینمائی باید همه ثبت قانونی شوند به عبارتی این افراد خواهان تشکیل خانه سینما از صفر هستند. اما او روشن نمی کند که این افراد چه کسانی هستند و دقیقا چه می گویند و گفته آنان با تبصره ماده یکم اساسنامه اصلاحی که قانونی شدن اصناف عضو خانه سینما  را الزامی کرده است چه تفاوتی دارد.
    عضوی از نمایندگان وزارت ارشاد در هیئت اصلاح اساسنامه، آقای جمال شورجه یک روز پس از نامه سرگشاده هيئت مديره به رئیس جمهور، در مصاحبه با خبرگزاری پارس  گفت   تمام تغيرات  و اصلاحات در معدود ماده ها و بندهاي اساسنامه بر اين محورها بود: 1- اين اسب سركش خانه سينما را بتوانيم نسبت به قوانين و بايد نبايد ها نظام مقدس جمهوري اسلامي و الزامات آن متعهد و رام كنيم و راههاي قانون گريزي و تمايل به سوي رسالنه هائي چون  BBC, VOA,  و كاخ هاي اليزه، اليزابت و سفيد را ببنديم.
    این جملات و جملات مشابه دیگر تا وقتی ایشان مفادی از اساسنامه را به عنوان مصداق این سخنان ارائه نکنند همه کلی، فاقد اعتبار و بخشی از آن تهمت و افتراست است. پیش از ادامه نوشتن باید بگویم من برای نخستین بار بود که با آقای شورجه در جلسات هیئت اصلاح اساسنامه روبرو و همکلام می شدم. اعتراف می کنم آقای شورجه ی با ملاحظه و منطقی و مستدلی که در جلسات هیئت اصلاح اساسنامه دیدم با چهره  ایشان در مصاحبه با خبرگزاری فارس که بدون ملاحظه تهمت و افترا صادر می کند به کلی متفاوت بود. برای آنکه زهر روحیه شورجه ی دوم را به فضای این گزارش و در آینده به ذهن کسانی که می کوشند مشکل وزارت ارشاد و خانه سینما را حل کنند سرایت نکند به حرف هائی که ایشان در ان مصاحبه زده اند نمی پردازم. ایشان در مصاحبه حرف های شایسته و نشایسته بسیاری زده اند که دارای اهمیت مثبت و منفی بسیاری در سینمای ماست که امیدوارم در فرصتی و در نوشته ی دیگری به آن ها بپردازم.
    ایشان غیر از موارد کلی در سه مورد با مصداق اظهار نظر مي كند که امکان نقد فراهم می شود: 1- با اشاره به خودداری ما از پذیرش عنوان جمهوری اسلامی در ادامه نام خانه سینما می گویند: چرا جمهوري اسلامي براي خانه مثل جن از بسم ا... است. ایشان ترسیدن از جن را به خانه (سینما) با حدود چهار هزار عضو و مدیران صنوف بیست و نه گانه و هیئت مدیره خانه سینما نسبت می دهد. من با این فرض که تهمت ایشان بیشتر به گروه نمایندگان خانه سینما در هیئت اصلاح اساسنامه است که من  عضو آن هستم سعی می کنم جواب دهم. ایشان در جمله خود چنین جلوه مي دهند که ما جنی هستیم که از بسم ا... می ترسیم و ايشان جنی هستند که از بسم ا... نمی ترسند و با این تعبیر، بسم ا... را جمهوري اسلامي و ما را ترسان از جمهوري اسلامي نشان می دهند. احتمالا ایشان متوجه تفاوت دولت با جمهموري اسلامي كه امري حکومتي هست نيستند که اگر باشند به تحریف عمدی سخنان ما دست زده اند. ما در گزارش پیوست به  نامه هیئت مدیره به رئیس جمهور به صراحت نوشته ایم برای جلوگیری از دولتی شدن خانه سینما مخالف افزودن عنوان جمهوری اسلامی به نام خانه سینما هستیم. ما نه تنها از دولتی شدن خانه سينما می ترسیم که می کوشیم مانع آن شویم و این وظیفه ماست چون در بند یکم اساسنامه خانه سینما آمده است خانه سینما موسسه ایست مستقل و غیردولتی. آقای شورجه با بی توجهی دولت را با نظام جمهوری اسلامی جابجا کرده اند و متوجه نسیتند با این کار موضوع سیاسی  می شود و ممکن است کار دست ما بدهند. 2-  ایشان گفته اند خانه ای که منحل شد قاعدتا هیئت مدیره و نماینده ندارد... ایشان این جمله را در جلسات اصلاح اساسنامه نگفتند و اگر چنین اعتقادی دارند پس چرا با نمایندگان هیئت مدیره خانه بر سر اصلاح اساسنامه نشستند؟ و اما خانه سینما منحل نشده است بلکه طبق دستور وزارت ارشاد به توقف فعالیت دچار شده است و محل داوری دستور صادر شده، مقام قضائی است. ضمنا مدیران تشکل ها که شخصیت حقوقی دارند موظفند تا مرحله انحلال که بستگی به خواست مجمع عمومی یا حکم مرجع قضائی دارد، پی گیر امور و دعاوی مختلف تشکل خود باشند. 3- مورد دیگر صحبت ایشان کوشش برای حق امضا دادن به ناظر مالی وزارت ارشاد برای اسناد و چک های خانه سینما است که خانه سینما را دولتی می کند. شرح مفصل علت مخالفت ما با آن درجلسه اصلاح اساسنامه و در این متن پیشتر داده شده است.
     
    آقاي رئيس جمهور عيدتان  مبارك
    * محمد باقر خسروي
    البته در ارسال اين پيام نوروزي، چند روزي تعلل و كوتاهي شده كه خواهيد بخشيد. گو اينكه جنابعالي! هم در اهداء هديه نوروزي به هنرمندان، طليعه بهار را ديرتر از هميشه آغاز كرديد؟ 
    (آقاي رئيس جمهور:بنده بعنوان فردي كوچك از جامعه بزرگ سينماي ايران)و بي نياز به چنين هدايايي از شما سپاسگزاري و قدرداني مينمايم و صراحتا عرض ميكنم، هيچ هديه اي ارزشمند تر و ماندگارتر! ازآن نيست كه خانه ويران شده سينما گران را در فرصت كوتاهي كه پيش روي داريد، به رويشان بگشائيد.
    *كارگردان سينما

     

     

    ----------------

    معضل بازگشایی خانه سینما و خوشبینی برای ادامه کار در دولت یازدهم!
    مسعود داودی

     

    اگرپیش از این درباره موضوع بازگشایی خانه سینما کورسوهای امیدی وجود داشت و این امیدواری با اصلاح اساسنامه  توسط هیات اصلاح اساسنامه خانه سینما می‌رفت که به واقعیت نزدیک شود، اما روز گذشته و با سخنان جمال شورجه و طرح مواردی تازه - که پیش از این عنوان نشده بود- «آب سرد» بر پیکر کسانی ریخته شد که خوشبینانه برای پایان یافتن این معضل لحظه شماری می کردند!
    این که نسخه نهایی اساسنامه اصلاح شده توسط هیات هفت نفره، تنها یک پیشنهاد بوده و می بایستی در شورای عالی سینما نیز مطرح و پس از تصویب آن در جاهای دیگر (مانند شورای فرهنگ عمومی و شورایعالی انقلاب فرهنگی) هم مطرح و سپس –و در صورت تصویب- برای اجرا به وزارت ارشاد ارجاع شود، نشان می دهد که این پروسه اصلاح، طرح و تصویب  و بحث بازگشایی خانه سینما،به خودی خود یک زمانبندی طولانی مدت دارد که با شرایط فعلی به نظر می رسد-دست کم- به عمر دولت دهم محمود احمدی نژاد،قد نخواهد داد.
    مسلما این روند فرسایشی و طرح موضوعات تازه ای که پیش ازدرهیچ یک ازسخنان و توافقات مطرح نشده است برفضای اعتمادسازی جامعه سینمایی، که مسئولان دولتی سینما دروزارت ارشاد مدام در سخنرانی‌ها و موضع گیری هایشان بر پررنگ کردن آن اصراردارند، تاثیری وارونه خواهد گذاشت و تشدید فضای واگرایانه میان مدیریت دولتی سینما و دست اندرکاران این هنر را موجب خواهد شد.
    بدیهی است وزارت ارشاد به عنوان نخستین متولی ایجاد سازوکار فعالیت صنفی خانه سینما این «حق» را دارد تا در نحوه و نوع فعالیت های این تشکل تغییر ایجادکند و نسبت به همسو کردن بیشتراین فعالیتها با چارچوب های فکری و سیاستگذاری های وزارتخانه  متبوعش، حساسیت‌های ویژه نشان دهد، اما این نکته با توجه به زمان اندكي که در اختیار مدیران دولتی سینماست کمی عجیب به نظر می‌رسد. یادمان نرفته که مسئولان سینمایی درآغاز دوره فعالیت شان خبر از «ریل گذاری» تازه برای «قطار سینما» داده بودند وعده ای که پس از گذشت چهل و شش ماه از زمان به دست گرفتن سکان هدایت مدیريت سینمایی، نه تنها هیچ تغییری ایجاد نشده بلکه در پایان 46  ماه هنوز «در» روی همان «پاشنه» می چرخد و تغییرات به وجود آمده صرفا در تعییر نام معاونت سینمایی به سارمان سینمایی خلاصه شده است.
     در طبیعی ترین حالت، برای مجموعه مدیران فعال در حوزه سینمایی دولت، زمانی کمتر از شش ماه باقی مانده است و به نظر نمی‌رسد این زمان کوتاه، فرصت چندانی در اختیار طرفداران تئوری «ایجاد تغییرات کلی در روند فعالیت خانه سینما» بگذارد مگر آن که دولتیان حوزه سینمای دولت دهم به ادامه کارشان در دولت یازدهم خوشبین باشند!
     
    ---------------------
     
    مهدي كرم‌پور: اميدوارم شمقدري به حكميت جوزاني گردن بنهد
     

    مهدي كرم‌پور گفت: با اين روش هيچ اميدي به بازگشايي مجدد خانه سينما ندارم.

    كارگردان فيلم سينمايي «پل چوبي» ضمن بيان اين مطلب كه قرار بود اين مسئله در اين كميته 7 نفره حل شود، به «باني فيلم» گفت: به نظر مي‌آمد كه همه بايد حكميت آقاي مسعود جعفري جوزاني را بپذيرند. چون ايشان به همراه 6 نفر از همكارانشان مسؤوليت داير كردن مجدد و اصلاح اساسنامه خانه سينما را بر عهده داشتند. حقيقتاً نمي‌دانم اين خلف وعده‌اي كه در حال حاضر اتفاق افتاده، مسؤولش كيست! ولي اميدوارم همه به تعهدي كه كردند پايبند باشند، به اين حكميت احترام بگذارند و اجازه دهند كه خانه سينما در مسير صحيح‌اش كه مورد توافق همه است قرار گيرد و بازگشايي شود.

    وي ادامه داد: ظاهراً هر اتفاقي كه مي‌افتد يك عده وجود دارند كه در صدد مسموم كردن فضا برمي‌آيند و اصرار زيادي به بهم ريختن جو و خراب كردن بازي دارند. متأسفم كه اين عده فقط پي گرفتن ماهي از آب گل‌آلود هستند و جز به مطرح كردن خودشان به هيچ هدف ديگري نمي‌انديشند. هدف ابتدايي اين بود كه با حاكميت خرد جمعي و با حفظ تعادل به بازگشايي مجدد خانه سينما برسيم، اما دوباره همان طور كه گفتم يكسري آمدند كه با بهم ريختن بازي باعث تغيير جهت مسير شدند. متأسفانه با اين روش هيچ اميدي به بازگشايي مجدد خانه سينما ندارم و اميدوارم كه آقاي شمقدري به عنوان رييس سازمان سينمايي به خيرخواهي و مصلحت‌انديشي آقاي جوزاني كه به نوعي ريش سفيد سينما هستند احترام بگذارند و به حكميت‌شان گردن نهند.

     

    -------------------

    احمد اميني: اراده مشخصي براي بازگشايي مجدد خانه سينما وجود ندارد
     

    احمد اميني گفت: اوضاع متأثر كننده‌اي در سينما سايه افكنده و من براي حال و روز اهالي سينما متأسفم.

    كارگردان «بي‌خداحافظي» در گفت‌وگو با «باني فيلم» بيان داشت: براي من جاي تعجب است كه چرا در ديدار مطبوعاتي كه وزير فرهنگ و ارشاد با خبرنگاران داشت، خلاصه‌ترين پاسخ را به سؤالي در مورد وضعيت خانه سينما! به نظر مي‌رسد با اين پاسخگويي به نوعي مي‌خواستند اين مسئله را از سر خودشان باز كنند. يعني در ابتدا خيلي مبهم گفتند كه قرار بوده توافقاتي انجام شود و براساس اساسنامه جديد كار آغاز شود و بعد خاطرنشان ساختند كه من اصلاً اساسنامه را نديدم! و از آن طرف آقاي جوزاني هم گفتند كه ما اين اساسنامه را همراه نامه‌اي در خصوص توضيح شرح ماوقع جلساتي كه به اين اساسنامه منجر شده، خدمت آقاي وزير فرستاديم! به نظرم يك نوع بلبشو بر فضا حاكم است و همچنين خيلي اراده مشخصي براي بازگشايي مجدد خانه سينما وجود ندارد. چون ظاهراً در حال حاضر تنها مشكل و اختلاف نظري كه وجود دارد همين تركيب نام «خانه سينما جمهوري اسلامي ايران» است. اين موضوع هم بيشتر به يك بهانه‌جويي شبيه است و خيلي اختلاف ريشه‌دار و عميقي نيست. يعني حتي اگر دوستان «خانه سينما» اين شرط را هم بپذيرند، باز هم يك مسئله و مورد ديگر پيش خواهد آمد! چون استنباطم اين است كه تمايلي به سرانجام رسيدن «خانه سينما» (خصوصاً به اين زودي) وجود ندارد. البته اين آشفتگي حاكم بر فضاي سينما واقعاً جاي تأسف دارد. همين مسئله تقسيم كمك‌هاي نهاد رياست جمهوري بين اعضاي صنوف يكي از اين مواردي است كه حقيقتاً حقارت‌آميز بوده و من به عنوان يكي از اعضاي خانه سينما وقتي از اين اخبار مطلع مي‌شوم كه مثلاً چه غوغايي در محل توزيع اين بن‌ها به وجود آمده، واقعاً شرمنده مي‌شوم كه چرا بايد به اين شكل اهالي سينما تحقير شوند!! به هر حال اوضاع متأثر كننده‌اي بر سينما سايه افكنده و من براي حال و روز اهالي سينما متأسفم.

     

    نویسنده : فیلم فا بازدید : 65 تاريخ : جمعه 23 / 1 / 1392 ساعت: 20:00
    برچسب‌ها :
    اخبار و رسانه هاهنر و ادبیاترایانه و اینترنتعلم و فن آوریتجارت و اقتصاداندیشه و مذهبفوتو بلاگوبلاگ و وبلاگ نویسیفرهنگ و تاریخجامعه و سیاستورزشسرگرمی و طنزشخصیخانواده و زندگیسفر و توریسمفارسی زبان در دیگر کشورها