4

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    آرشیو مطالب

    برچسب ها

     

    «زبان مادری» در به دنبال اکران دوم و سوم بهار
    مجری طرح و مدیر تولید فیلم سینمایی «زبان مادری» از نمایش این فیلم در اکران دوم و یا سوم بهار خبر داد.

     محمدصادق آذین در گفت‌وگو با فارس گفت: قرار داد پخش فیلم با موسسه نسیم صبا بسته شده است و به دنبال این هستیم تا در روزهای آینده قرار داد اکران را در اکران دوم یا سوم فصل بهار ببندیم. با توجه به مضمون خانوادگی فیلم معتقد هستم «زبان مادری» می‌تواند رد اکران با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

    «زبان مادری» به مسئله تقابل زبان و مشکلاتی که برای افراد در ارتباط برقرارکردن به دلیل تفاوت زبان پیش می‌آید می‌پردازد.این فیلم سینمایی پنج بازیگر اصلی دارد که چهار نفر از آنها به چهار زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند و نفر پنجم نیز لال است که هستی مهدوی‌فر نقش او را بازی می‌کند.

    شهره قمر، پیر داغر بازیگر لبنانی، بهروز چاهل بازیگر هندی و ماریا گارسیا بازیگر اسپانیایی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.«زبان مادری» اولین تجربه محمدپور در زمینه کارگردانی سینما است. وی پیش از این فیلمنامه فیلم‌های زن‌ها فرشته‌ اند، خروس جنگی، فاصله، قلقلک، راننده تاکسی، داماد خجالتی و... را نوشته است.

     

    «رستاخیز»درویش امسال رنگ پرده را می بیند؟
    احمدرضا درویش اعلام کرد زمان اکران فیلم سینمایی رستاخیز به تصمیم نهایی سرمایه‌گذاران و تهیه‌کننده این فیلم سینمایی بستگی دارد.

    احمدرضا درویش کارگردان سینما در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که طبق آخرین اخبار اعلام شده رستاخیز مدت‌هاست که آماده نمایش است، گفت: در حال حاضر تهیه کنندگان این فیلم سینمایی مشغول برنامه‌ریزی برای اکران هستند و هنوز نمی‌توانم خبر قطعی‌ای درباره زمان اکران این فیلم سینمایی بدهم؛ چراکه من هم اطلاعات دقیقی از برنامه‌ریزی تهیه‌کنندگان در این‌باره ندارم.

    وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد وی برای زمان اکران فیلم سینمایی رستاخیز چیست؟ توضیح داد: هر فیلمسازی آرزو دارد فیلمی که می‌سازد، به خوبی دیده شود. اینکه رستاخیز در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید و یا در اکران عمومی چندان فرقی ندارد، مهم این است که بتوان آن را به بهترین نحو نمایش داد.

    کارگردان فیلم ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران این فیلم شامل دو کمپانی دلتا مدیا و آکوا فالز هستند و نقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده ایرانی را در این فیلم همراهی کردند، هنوز زمان مناسبی را برای اکران این فیلم سینمایی انتخاب نکردند و تا امروز شرایط مناسبی را برای اکران رستاخیز در سینما ندیده‌اند.

    در حال حاضر کار دوبله این فیلم به عربی در حال انجام است و فیلم همچنین دوبله انگلیسی هم خواهد شد. البته گروه تولید فیلم در نظر دارند این اثر تاریخی - مذهبی را به چند زبان دیگر نیز دوبله کنند تا در پخش جهانی بتوان بهتر عمل کرد.

    فيلمبرداري فيلم رستاخيز در بهمن ماه سال 1388 شروع شده و طي 3 مرحله فيلمبرداري در شهريور ماه سال 89 به اتمام رسيد. این فیلم سینمایی در شهرهاي بم، شاهرود، فومن، شهداد، پرندك و تهران فيلمبرداري شده است.مراحل فني اين فيلم سینمایی در بهترين استوديوهاي لندن و توسط عوامل حرفه اي هاليوودي انجام شده و تدوين فيلم نيز توسط طريق انوار تدوينگر فيلم سخنراني پادشاه نامزد دريافت جايزه اسكار صورت پذيرفته و موسيقي آن نيز توسط استفن واربك آهنگساز فيلم شكسپير عاشق برنده جايزه اسكار ساخته شده است.

    در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زهره حمیدی حضور دارند.

    رستاخیز دررابطه با واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام حسین بن علی و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را در بر می‌گیرد.

    فیلم سینمایی رستاخیز به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

     

    -------------------

    فیلم مهرجویی پروانه نمایش گرفت
      فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی پروانه نمایش از اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای دریافت کرد.

    عبدالله قندهاری رئیس اداره تولید و نمایش سینمای حرفه‌ای در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: روز گذشته پروانه نمایش فیلم «چه خوبه که برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی  صادر شد. این فیلم هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره به نمایش درآمده است ندارد و بدون اصلاح پروانه نمایش دریافت کرد.

    وی درباره جلسات صدور پروانه ساخت گفت: این هفته جلسه صدور  پروانه ساخت نداشتیم زیرا از سوی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان پرونده‌ای برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارایه نشد.

    قندهاری درباره درخواست صاحبان فیلم‌ها برای دریافت پروانه نمایش گفت: تعداد زیادی از فیلم‌ها تقاضای درخواست پروانه نمایش دارند که با توجه به درخواست‌‌ها ،اولویت اکران فیلم‌ها و قرارداد صاحبان فیلم‌ها با پخش کنندگان را در اولویت جلسات پروانه نمایش قرار می‌دهیم.

     

    محسن علي‌اكبري: «تلفن همراه رييس‌جمهور» مي‌تواند مخاطب را راضي كند
     

    تهيه‌ كننده «تلفن همراه رييس‌جمهور» گفت: تأخير در اكران در برخي از فيلم‌ها باعث استقبال بيشتر مخاطبان مي‌شود.

    محسن علي‌اكبري در گفت‌وگو با «باني فيلم» بيان داشت: مسلماً هر فيلمي اگر در زمان خودش اكران شود، نو و تازه بودنش باعث مي شود مخاطب از آن لذت ببرد، اما همين تأخير در اكران در برخي ديگر از فيلم‌ها اتفاقاً باعث استقبال بيشتر مخاطبان مي‌گردد. به عنوان مثال فيلم «كتاب قانون» كه بعد از 2 سال تأخير در اكران به فروش بسيار خوبي رسيد. به اعتقاد من «تلفن همراه رييس‌جمهور» قابليت‌هايي دارد كه مي‌تواند مخاطب را راضي كند و بعد از ديدن فيلم مخاطب كاملاً از ديدنش اشباع ‌شود.

    وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اكران فيلم در آستانه انتخابات به نفع فيلم است يا مشكلاتي براي آن ايجاد مي‌كند، گفت: «تلفن همراه رييس‌جمهور» ارتباطي به آن شكل با انتخابات ندارد. در كل احساس نمي‌كنم فضاي نزديك به انتخابات تأثير مثبت يا منفي بر فيلم داشته باشد.

    علي‌اكبري خاطرنشان ساخت: قطعاً فروش خوبي را براي فيلم پيش‌بيني مي‌كنم. چون در غير اين صورت اصلاً آن را در اين زمان اكران نمي‌كردم. به نظرم وقتي مخاطب فيلمي را مي‌بيند كه در آن حرف‌هايي زده مي‌شود كه دوست داشته آنها را شخصاً به زبان بياورد ولي نتوانسته با آن اثر همذات‌پنداري مي‌كند. در مجموع موفقيت خوبي را براي فيلم پيش‌بيني مي‌كنم.

     

    ------------------------------

     

    علي سرتيپي: اطمينان دارم «پل چوبي» با استقبال خوبي مواجه مي‌شود
     

     

    پخش‌كننده فيلم «پل چوبي» گفت: سوژه اين فيلم بسيار نو، بكر و جذاب است.

    علي سرتيپي در گفت‌وگو با «باني فيلم» اظهار كرد: از آنجا كه فيلم «پل چوبي» سوژه‌اي نو، بكر و جذاب دارد، فكر نمي‌كنم تأخير يك ساله‌اي كه در اكرانش افتاده لطمه‌اي به ميزان فروش‌اش بزند. در مجموع اطمينان دارم كه فيلم با استقبال خوبي مواجه مي‌شود.

    وي در پاسخ به اين سؤال كه اكران همزمان اين فيلم با انتخابات رياست جمهوري به نفع فيلم است يا خير، توضيح داد: بايد كمي جلوتر رويم و ببينيم كه چه شرايطي پيش مي‌آيد. شايد اگر احساس كنيم كه شرايط مناسب نيست اكران فيلم را عقب‌تر بيندازيم، ولي در حال حاضر برنامه‌ريزي‌مان براي اكران در خردادماه است.

    * جمال ساداتيان: پيام تأثيرگذاري در «برف روي كاج‌ها» مستتر است

    تهيه‌كننده «برف روي كاج‌ها» گفت: وقتي تأخير در اكران فيلم مي‌افتد، لطمه‌‌هايي به فيلم وارد مي‌شود كه ممكن است ريزش مخاطب هم در پي داشته باشد.

    ساداتيان در پاسخ به اين سؤال كه آيا زمان اكران فيلم را كه در آستانه انتخابات است به نفع فيلم مي‌داند يا به ضرر آن، به «باني فيلم» گفت: به نظرم ما توهم داريم كه چه اتفاقي قرار است بيفتد يا نيفتد! «به رنگ ارغوان» هم 5 سال با تأخير اكران شد و همه فكر مي‌كردند اگر اكران شد چه اتفاقي مي‌افتد! در صورتي كه فيلم اكران شود و هيچ اتفاق خاصي نيفتاد، يا فيلم «دايره زنگي» كه يك اكران در جشنواره داشت و بعد از آن خارج‌اش كردند، اما وقتي به اكران عمومي رسيد هيچ اتفاقي براي آن نيفتاد! به نظرم كمي بايد اين توهمات را كنار بگذاريم. بالاخره هر فيلم ظرفيتي دارد و عموماً آدم‌هايي كه به سينما مي‌روند اهل انديشه هستند و نبايد در مورد اين قشر از مخاطبان توهم داشته باشيم كه حالا چه اتفاق خاصي قرار است راه بيندازند! ضمن اينكه اگر اكران فيلم از يك سياست عاقلانه تبعيت كند هيچ واكنش تندي نسبت به آن نخواهيم داشت، همان طور كه تا به حال هم چنين مسئله‌اي نداشتيم.

    وي در ادامه بيان داشت: بالاخره وقتي تأخير در اكران فيلم مي‌افتد، يكسري صدمه‌هايي به قصه و فيلم وارد مي‌شود كه ممكن است ريزش مخاطب هم در پي داشته باشد، اما به نظرم وقتي پيام فيلم مطرح مي‌شود، اطلاع‌رساني مي‌تواند مخاطبان خاص فيلم را نسبت به آن بهتر جذب كند. اين اطلاع‌رساني خيلي مؤثر است. ضمن اينكه اين فيلم توانست در جشنواره فجر، منتخب مردم شود و در جشنواره انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران هم به عنوان بهترين فيلم انتخاب گردد و اين امر دليل بر آن است كه «برف روي كاج‌ها» هم مورد توجه نخبگان جامعه قرار گرفته و هم بخش اعظمي از مردم. به نظرم اين ضريب نشان مي‌دهد كه اگر فيلم بتواند از حقوق اجتماعي‌اش برخوردار و، خوب اكران شود و البته دوباره آن محدوديت‌هاي اكراني كه در سال گذشته در بعضي از سينماها مطرح بود، مطرح نشود بسيار خوب ديده خواهد شد.

    ساداتيان در خاتمه خاطرنشان ساخت: بالاخره هر اثري كه توليد مي‌شود سازندگانش فكر مي‌كنند با يك رسالتي آن كار را انجام دادند و علاقه‌مند به نوعي زحمت‌شان ديده شود. پيامي كه در «برف روي كاج‌ها» مستتر است مي‌تواند پيام تأثيرگذاري در جامعه باشد و زماني تأثير خودش را نشان دهد كه ديده شود.مسلما وقتي يك اثري ديده نشود تأثير اجتماعي هم نخواهد داشت.

     

     

    ------------------------

    معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد استان قم: اکران «رسوایی» در قم در دهه فاطمیه به صلاح نیست
     

    معاون فرهنگی - هنری اداره ارشاد استان قم اعلام کرد: اکران فیلم «رسوایی» در قم در دهه فاطمیه به صلاح نیست.
    سید رسول موسوی‌ نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اکران نشدن فیلم «رسوایی» مسعود ده‌نمکی در قم توضیح داد: از اکران این فیلم جلوگیری نشده، چون تصمیمی‌ در این‌باره گرفته نشده است. اما به دلیل اینکه دو دهه فاطمیه داشتیم و الان چهار پنج روز دیگر از دهه دوم آن باقی مانده، فضای مذهبی قم ایجاب می‌کند تا یکشنبه (25 فروردین) که روز شهادت حضرت زهرا(س) است به این ایام احترام بگذاریم.
    او با اشاره به اینکه فیلم «رسوایی» نیم نگاهی به طنز دارد، افزود: در بخش‌های مختلفی از این فیلم صحنه‌هایی همراه با گریه و خنده وجود دارد، اما شرایط مذهبی قم به گونه‌ای است که این فیلم یا هر فیلم دیگری با این ویژگی‌ها را در چنین شرایطی نمی‌توانیم اکران کنیم.
    موسوی نژادیان تصریح کرد: پس از پایان ایام فاطمیه درباره اکران فیلم «رسوایی» تصمیم‌گیری می‌کنیم و اگر قرار شد فیلم احتمالا نمایش داده نشود، موضوع را با دلایل مشخص اعلام می‌کنیم.
    فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی درباره‌ منش و رفتار اجتماعی یک روحانی است که سعی می‌کند بدون توجه به حواشی به تعدادی از افراد جامعه کمک کند که از اکران آن در قم ممانعت به عمل آمده است. اگرچه مهدی عظیمی - معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی - این مطلب را تکذیب و تاکید کرد که (تا لحظه انجام گفت‌و‌گو) مسئولان شورای فرهنگی قم در این‌باره هیچ چیزی را به سازمان سینمایی اعلام نکرده‌اند.
    او با اشاره به اینکه فیلم «رسوایی» طبق مقررات می‌تواند در سینماهای شهر قم اکران شود، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است مسئولان استانی مربوطه در قم از اکران «رسوایی» ممانعت به عمل آورده باشند، تصریح کرد: طبق دستور‌العمل که قبلا ابلاغ شده است، شورای فرهنگی هر استان با توجه به مقتضیات منطقه می‌تواند پیشنهاد خود را در این‌باره به سازمان سینمایی ارائه دهد و راسا چنین اقدامی از سوی آن‌ها ممکن است. تا این لحظه هم شورای فرهنگی استان درباره فیلم «رسوایی» چیزی را به ما اعلام نکرده است.
     
     
    رایزنی برای رفع مشکل پخش رسوایی در قم
    مذاکرات فیلمیران برای رفع مشکل اکران فیلم سینمایی رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی در قم آغاز شد.
    علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران در گفتگو با مهر با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مشکلی با فیلم سینمایی رسوایی ندارد، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شرایط لازم برای اکران فیلم سینمایی رسوایی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را در شهر قم فراهم کنیم. همچنین در حال مذاکره با مسئولان استان قم برای حل این مشکل هستیم.

     

     

    ------------------------------

    آیت الله جوادی آملی: سینمای نازل و متنزل داریم
    درخواست جمال شورجه براي ورود حوزه‌های علمیه برای رفع مشکلات‌ سینما
     

     

    گروه سينماي ايران - جمال شورجه از فيلمسازان نزديك به دولت و عضو شوراي عالي سينما از حوزه‌هاي علميه خواست براي رفع مشكلات سينما ورود پيدا كنند. همزمان با صحبت‌هاي شورجه آيت‌ا... العضمي جوادي آملي نيز به بيان نظرات خود در خصوص سينما و هنر پرداخت.
    به گزارش مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان بسیجی با وی افزود: در جنگ جهانی اول هر چه بیگانگان گفتند در پاسخ به آنان چشم گفتیم این در حالی بود که همین شعار مرز پرگهر در جنگ جهانی اول وجود داشت، در جنگ جهانی دوم هم دست خود را بالا بردیم و هر چه اشغالگران از ما خواستند چشم گفتیم و همانطور در کودتای ننگین 28 مرداد نیز شاهد بودیم که چهار ساعته شعار مر گ بر شاه به جاوید شاه تبدیل شد.
    وی بیان داشت: اما زمانی که سخن از دین، امام ،روحانیت، حسینیه و مسجد شد سخن یا حسین، یا حسین بود و سخنی از مرز پرگهر نبود، لذا این اسلام بود که شعار مرز پرگهر را زنده کرد واکنون نیز اگر خدای ناکرده جنگ شود همین طور است.
    این مفسر بزرگ قرآن کریم ابراز داشت: ما ایران را دوست داریم و دین است که به ما می‌گوید کشور را حفظ کنید و اگر منهای دین باشد همان اوضاع جنگ های جهانی اول و دوم و کودتای 28 مرداد را خواهیم داشت اما وقتی انقلاب اسلامی را داشتیم هر چه ما گفتیم دشمنان چشم گفتند، نفت و گاز برای خودمان شد و سفارت اسرائیل تعطیل شد.
    وی با اشاره به مقوله هنر گفت: کاری که به عهده هنرمندان و هنر است محدود است، بخشی از انسان با اندیشه اداره می‌شود که حوزه و دانشگاه متولیان این بخش هستند و بخشی هم با انگیزه اداره می‌شود و با فکر نمی‌شود آن را رهبری کرد از این رو نتیجه می‌گیریم که مسئله اندیشه را نیز نمی‌توان با هنر اداره کرد.
    استاد برجسته حوزه اظهار داشت: افرادی هستند که مجاری ادارکی آن ها باز بوده  اما دست و پای آن ها بسته است، آنان مانند کسی هستند که مار را می بیند، در جای خود نشسته و مسموم می شود و همان مشکلی است که باعث می شود یک معتاد اعتیاد را ترک نکند و همین است که باعث می شود عالم بی عمل داشته باشیم.
    آیت الله جوادی آملی با بیان این که علم همه مشکلات را حل نمی‌کند و باید متولیان و مسئولین هر بخش مشخص شوند گفت: هنر قدرت کارگشا بودن در بخش علمی را نداشته و این کار حوزه و دانشگاه است، کار اساسی هنر آن است که نگذارد متولی انگیزه فرد بند کشیده شود و اگر متولی انگیزه شخص به بند کشیده شده است هنر باید کاری کند که دست و پای دل را باز کند تا خوب تصمیم بگیرد.
    وی ادامه داد: بخش انگیزه و اراده را هنر به عهده دارد و باید کاری کنیم که هنر متنزل داشته و هنر نازل نداشته باشیم  چرا که هنر نازل بیش از محدوده خیال را تحریک نکرده و لذت زود گذر دارد اما هنر متنزل دست انسان را گرفته و با عالم بالا می برد.
    این مرجع تقلید با اشاره به این که سینمای نازل و متنزل داریم گفت: سینمای نازل از خیال به حس و از حس به خیال رفته اند و در روز خطر نمی تواند جامعه را بپروراند.
    وی افزود: رسانه های گروهی باید دلیل مردم و نه دلال آن ها باشند اما اکنون بسیاری از رسانه ها کار دلالی می کنند و می بینند چه کسی خدمات و پول بیشتری می دهد و این نمی تواند جامعه را زنده کند اما اگر دلال نباشند حرف های متنزل می زنند.
    وی در توضیح هنر متنزل گفت: هنر متنزل از بالا آمده ، هنرمند در این هنر معقول را متخیل کرده، متخیل را محسوس کرده و یک آهنگ یا تابلوی متنزل ایجاد می کند.
    آیت الله جوادی آملی توجه ویژه هنرمندان به فضای منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر هنرمند جهانی باشد با قدرت قوی در می‌یابد که در فضای کنونی در جهان چه کمالی از هنر پسندیده می‌شود و آن قدر قدرت خواهد داشت که معقول را متخیل، متخیل را محسوس کرده و یک آهنگ و هنر بین المللی ایجاد کند و این به هر منطقه ای برود انگیزه‌ها را می‌شوراند.
    جمال شورجه: 
    حوزه‌های علمیه برای رفع مشکلات‌ سینما ورود پیدا کنند
    یک کارگردان سینما گفت: بسیاری از هنرها دارای سبقه دینی هستند اما در شرایط امروز شاهد هستیم برخی فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان ارتباطی با دین ندارند.
    به گزارش فارس جمال شورجه در دیدار اعضای سازمان بسیج هنرمندان کشور با آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش‌هایی که پس از انقلاب برای گسترش فرهنگ اسلامی و انقلابی در حوزه سینما صورت گرفته است عنوان کرد: کوچک‌ترین مشکل در سینما توسط رسانه‌های بیگانه بزرگ‌نمایی می‌شود و هجمه تبلیغاتی علیه نظام به راه می‌افتد.
    وی اضافه کرد: نیازمند راه‌اندازی فقه سینما در نظام اسلامی هستیم؛ مشکلاتی در عرصه سینما وجود دارد که حوزه‌های علمیه باید وارد آنها شده و تضادها را برطرف سازند.
    این کارگردان سینما با بیان اینکه مشکلات تئوریک هم در عرصه سینما وجود دارد گفت: تاریخ هنر نشان می‌دهد که هنر همواره از دین بهره جسته و خود را طاهر ساخته است؛ بسیاری از هنرها هم دارای سبقه دینی هستند اما در شرایط امروز شاهد هستیم برخی فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان ارتباطی با دین ندارند.
    وی ادامه داد: تا وقتی که هنرمندان دارای دغدغه دینی نباشند نمی‌توانند آثار دینی و مذهبی تولید کنند زیرا هنرمندان معمولا در رشته‌های گوناگون هنری دغدغه‌های درونی خود را در قالب آثار گوناگون تولید می‌کنند.
    شورجه با بیان اینکه پس از انقلاب هنرمندان دغدغه‌مند و دینی به تعداد کافی پرورش نیافته‌اند اظهار کرد: سینما رسانه‌ای گسترده است و رهبر معظم انقلاب هم بارها بر این مسئله تاکید کرده‌اند با این حال در حوزه‌های علمیه و مراکز دینی اثری از هنرهای نمایشی دیده نمی‌شود؛ بسیج و حوزه‌های علمیه نیازمند عقبه فکری و دینی هستند و تا زمانی که حوزه‌های علمیه به صورت جدی وارد عرصه هنرهای نمایشی نشوند مشکلات هم باقی خواهند بود.
    این کارگردان سینمای ایران بیان کرد: در زمینه ورود مراکز دینی به هنرهای نمایشی غفلت‌هایی صورت گرفته در حالیکه با استفاده از این ابزار می‌توان به تبلیغ صحیح مسائل دینی پرداخت.
    وی تاکید کرد: به نظر می‌‌رسد روحانیون از وارد کردن اسب چموش سینما و نمایش به حوزه‌ها و مراکز دینی واهمه دارند؛ این در حالی است که می‌توان از تمام ابزارهای مشروع از جمله سینما به تبلیغ تشیع و فرهنگ مهدوی استفاده کرد.
    شورجه با بیان اینکه می‌توان از برخی روحانیون علاقه‌مند به هنرهای نمایشی برای بهره‌گیری از سینما به منظور تبلیغ دین بهره جست گفت: یکی از نقص‌های جدی هنر و سینمای ایران این است که حوزه‌های علمیه به صورت جدی وارد این عرصه‌ها نشده‌ است.
    نویسنده : فیلم فا بازدید : 73 تاريخ : جمعه 23 / 1 / 1392 ساعت: 19:36
    برچسب‌ها :
    اخبار و رسانه هاهنر و ادبیاترایانه و اینترنتعلم و فن آوریتجارت و اقتصاداندیشه و مذهبفوتو بلاگوبلاگ و وبلاگ نویسیفرهنگ و تاریخجامعه و سیاستورزشسرگرمی و طنزشخصیخانواده و زندگیسفر و توریسمفارسی زبان در دیگر کشورها